11 czerwca 2014

TRUSKAWKOWY CHŁODNICZEK Z IMBIREM I SORBETEM CYTRYNOWYM

Rok temu w TVP zobaczyłam fantastyczny przepis na chłodnik truskawkowy. Utkwił mi on w pamięci, ponieważ jest bardzo prosty wykonaniu, a do tego wyśmienity w smaku. Na upały idealny! Zainspirowana, poczyniłam niewielkie modyfikacje, by spełniał moje wymagania a więc przede wszystkim zamiast cukru słodzik roślinny - stevia z inuliną, oraz zamiast wody mineralnej niegazowanej, przegotowana chłodna woda. Zalety tych składników opisałam w poście Detox water oraz Lody-sorbet-truskawkowy-niskokaloryczny. Dzięki poczynionym modyfikacjom ograniczyłam liczbę kalorii przypadających na jedną porcję do 67 kcal. Jest to idealne danie na letni upalny obiad. Lekkie, niesamowicie smaczne. Z czystym sumieniem można zjeść dwie porcje.


SKŁADNIKI:

4 porcje

500 g truskawek
1 szklanka wody przegotowanej chłodnej
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka stevi z inuliną w postaci pudru
1 łyżka drobno posiekanego korzenia imbiru
4 łyżki sorbetu cytrynowego
4 gałązki mięty
szczypta pieprzu Cayenne

PRZYGOTOWANIE:
  • Umyte i oczyszczone truskawki zmiksuj w blenderze. Dodaj wodę, sok z cytryny, stevię, imbir i pieprz Cayenne do smaku. Wszystko wymieszaj następnie przetrzyj przez sito. 
  • Wstaw naczynie do lodówki i trzymaj tak długo, aż jego zawartość dobrze się schłodzi. Chłodniczek podawaj razem z sorbetem cytrynowym i świeżą miętą.

Brak komentarzy: