24 maja 2014

DETOX WATER


Choć mamy kalendarzową wiosnę, temperatura powietrza jest prawdziwie upalna - 30 stopni Celsjusza. Takie dni zmuszają nas do tego, aby pamiętać o nawadnianiu organizmu. Chcę was namówić do zrobienia w domu wody do picia , którą można trzymać w dzbanku i stale mieć jej zapas "pod ręką". Ja do tego celu używam przegotowanej wody, gdyż taka jest najlepsza dla naszego organizmu, ponieważ nie wychładza naszych narządów wewnętrznych zgodnie z medycyną chińską. Na ten temat możecie poczytać na stronie drpokrywka.pl oraz na blogu gotujzdrowo.com.

Staram się pamiętać o tym w swojej diecie, wprowadzając równowagę między pokarmami wychładzającymi i rozgrzewającymi wewnętrzne, z przewagą na korzyść tych drugich. Jestem pod tym względem osobą początkującą, lecz odkąd zaczęłam zwracać na to uwagę, zauważyłam zmiany w sowim samopoczuciu i wyglądzie. Codziennie rano na czczo zaraz po przebudzeniu wypijam szklankę przegotowanej wody z dodatkiem soku z cytryny. To naprawdę działa, kiedy pije się ją regularnie. Zapewniam sobie w ten sposób nawodnienie organizmu po nocy, ponad to dostarczam mu porządną dawkę witaminy C oraz pobudzam system trawienny. Przygotuj, więc sobie swoją własną detox water i pij ją regularnie. Ważne jest by smak Ci odpowiadał i nie zmuszaj się do picia czegoś czego nie lubisz.




SKŁADNIKI:

1,5 L przegotowanej wody
kilka plasterków cytryny, uprzednio sparzonej wrzątkiem
kilka sezonowych owoców, ja wybrałam truskawki
kilka listków mięty

PRZYGOTOWANIE:
  • Zagotuj wodę a następnie ją ostudź. Do chłodnej wody dodaj plasterki cytryny, listki mięty, truskawki. Po pewnym czasie owoce zaczną puszczać sok oraz oddawać swój aromat wodzie. 
  • Taką wodę popijaj w ciągu dnia. Zmieniaj owoce zgodnie z sezonowością a będziesz miał cały czas kolorowy zdrowy napój do picia.

Brak komentarzy: