18 czerwca 2014

Clafoutis – czereśnie w cieście



CZEREŚNIE - te wspaniałe owoce dostarczają wile witamin - C, A, PP oraz grupy B. Zawierają również potas, fosfor, wapń, magnez, siarkę, chlor, sód, cynk, żelazo, miedź i jod. Oczyszczają, wpływają na dobre trawienie. Ciekawostką jest, że napary i herbatki z szypułek rozpuszczają kamienie nerkowe. Czereśnie wykorzystuje się w gastronomii oraz w przemyśle kosmetycznym. Wyciąg z czereśni ma działanie antyoksydacyjne, przeciw zapalne, wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych. Ujędrnia, odmładza,opóźnia proces starzenia się skóry, wzmacnia cebulki włosowe, tym samym pobudza ich wzrost. Stosują je w swoich preparatach takie firmy jak Oriflame, Garnier, Mincer, Elancyl. Czereśnie są przepyszne i wspaniałe dla naszego zdrowia. Ja postanowiłam wykorzystać je w deserze rodem z Francji - clafoutis. Francuskie maluchy go uwielbiają a zaletą wielką jest to, że można zastosować w nim różne owoce.



SKŁADNIKI:

500 g czereśni
100 g cukru pudru
125 g mąki
3 jajka
300 ml mleka
10 g cukru waniliowego

  • PRZYGOTOWANIE:
  • Rozgrzej piekarnik do temperatury 190⁰ C. 
  • Czereśnie umyj i wydryluj. Ułóż je na posmarowanej masłem formie do tart a następnie posyp je połową cukru. 
  • Mąkę wymieszaj w naczyniu z pewną ilością mleka, pozostałym cukrem, cukrem waniliowym i jajkami. Zmiksuj wszystkie składniki, dodając stopniowo resztę mleka. 
  • Ciasto wylej na czereśnie. Włóż formę do piekarnika na 20 minut. 
  • Podawaj posypane cukrem pudrem. Szybko i pysznie! 
Inspiracja: Pyszne 25





4 komentarze:

Lena pisze...

Jeszcze tak czereśni nie jadłam, muszę spróbować :)

Drink Eat Live pisze...

Pewnie, że tak:) Polecam.

gin pisze...

Uwielbiam czereśnie, jestem pewna, że Twój deser by mi zasmakował :)

Drink Eat Live pisze...

Można go bardzo szybko przygotować. Dziękuję za ponowne odwiedziny:))