05 marca 2015

PULPECIKI MIĘSNE W SOSIE POMIDOROWYM / MEATBALLS IN TOMATO SAUCE


Pulpeciki w sosie pomidorowym to jedno z bardziej ulubionych dań obiadowych mojej córki. Jest ono sycące zwłaszcza z dodatkiem ryżu, ale świetnie w tym daniu współgrają kasze, ziemniaki a nawet makaron, czyli jak kto woli.

Podczas gotowania ładnie pachnie passatą z dodatkiem świeżego oregano. Mięso przyrządziłam tradycyjnie z dodatkiem jajka , bułki tartej i cebuli. Daniem tym nie odkrywam nowego świata ale jest smaczne i szybko się przyrządza, co według mnie jest wielką zaletą. Właściwie jest tradycyjnym daniem z kuchni i polskiej, dlatego doskonale sprawdza się jak danie obiadowe. Z podanej ilości składników wyjdą dwie duże porcje albo cztery małe. Dla mnie i mojej córki 100 gramowa porcja pulpecików jest wystarczająca, także mam gotowy obiad na następny dzień. Zachęcam do zrobienia, a na pewno nie pożałujecie:))


SKŁADNIKI:

200 g mięsa mielonego wołowego
200 g mięsa mielonego wieprzowego
1 jajko
1 cebula
2 ząbki czosnki
4 łyżki bułki tartej
1 łyżka oleju rzepakowego
1 l passaty pomidorowej
2 łyżki startego parmezanu
oregano, sól, pieprz


PRZYGOTOWANIE:
  • Cebulę pokroiłam na drobną kosteczkę, czosnek zmiażdżyłam w prasce i włożyłam do miski. Dodałam mielone mięso, jajko, bułkę tartą, doprawiłam solą i pieprzem. Wszystko dokładnie wymieszałam. 
  • Uformowałam małe kulki które usmażyłam na oleju w głębokiej patelni. 
  • Passatę podgrzałam i dodałam do usmażonych pulpetów, dusiłam je jeszcze w sosie z dodatkiem oregano, około 15-20 minut. 
  • Podałam je posypane parmezanem i pietruszką z dodatkiem ryżu. 
  • SMACZNEGO;))

11 komentarzy:

Lena pisze...

U mnie królują te w sosie koperkowym, muszę zrobić na pomidorowo ;)

Zuza pisze...

yumi :)

PS. Zapraszam na urodzinowy konkurs! :)

Drink Eat Live pisze...

W sosie koperkowym też byłyby przepyszne;))

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Też je lubimy :) Najsmaczniejsze z ryżem :D

Anonimowy pisze...

cudowne i domowe!

Kolizje Smakow pisze...

Uwielbiam pulpeciki .Wpraszam się na obiad jak nic :)

Ania Mii - CulinaryIsland pisze...

Lubię to!

Drink Eat Live pisze...

Świetnie;))

napiecyku pisze...

Z ryżem będzie pysznie.....mniam :)

lychasmakow pisze...

zapisuje przepis dla męża :)

Drink Eat Live pisze...

Na pewno będzie zadowolony:))