25 maja 2014

SERNICZEK MLECZNY Z PIECZONYM RABARBAREM

2 tygodnie temu przeglądając stronę London ES zainteresował mnie deser Rachel Khoo wykonany z mleka i podpuszczki oraz pieczonego rabarbaru. Sezon na te roślinę w pełni trwa, na wielu blogach znajduje się mnóstwo przepisów. Ja za rabarbarem nie przepadałam, bo zwykle kojarzył mi się z kompotem, który piłam będąc dzieckiem, a którego nie znosiłam. 

Natomiast receptura tego deseru bardzo mnie zaciekawiła, ponieważ trzeba było zastosować podpuszczkę, żeby mleko się ścięło i powstało coś pomiędzy serkiem, mleczną galaretką a leguminą. Okazało się, że nabycie specjalnej wegetariańskiej podpuszczki typu junket rennet, takiej którą w krajach anglosaskich można kupić normalnie w sklepie, ponieważ służy min. do zagęszczania sosów, jest u nas nie możliwe, ale w związku z tym pomyślałam sobie: czemu by nie spróbować z podpuszczką służącą do wyrobów serów. Tak też zrobiłam. Na allegro za kilkanaście złotych kupiłam wegetariańską podpuszczkę. Mogłam, więc przystąpić do wykonania deseru.




SKŁADNIKI:

4 porcje
600 ml mleka tłustego
1 łyżka cukru
szczypta gałki muszkatołowej
½ łyżeczki cynamonu
1 kropla podpuszczki ewentualnie 1 łyżeczka podpuszczki typu rennet
4 łodygi rabarbaru
1 łyżka miodu

PRZYGOTOWANIE:
  • Rozgrzej piekarnik do temperatury 160 stopni C. W garnku podgrzej mleko do temperatury 37 C, generalnie do temperatury ciała (sprawdzamy na nadgarstku). Dodaj cukier, cynamon i podpuszczkę. Całość wymieszaj dokładnie.
  •  Przelej mleko do kokilek albo filiżanek. Wstaw do lodówki, przynajmniej na godzinę. W międzyczasie umyj i pokrój rabarbar na kawałeczki długości kciuka. Włóż go do naczynia, do zapiekania razem z miodem. Naczynie przykryj folią aluminiową i wstaw je do rozgrzanego piekarnika. 
  • Piecz 20 minut albo do momentu kiedy rabarbar będzie miękki. Kokilki ze ściętym mlekiem wyciągnij z lodówki i dołóż do nich ciepły rabarbar. Deser wtedy jest gotowy, można podawać. Smacznego:))


Zdjęcie i przepis pochodzi z London ES Rachel Khoo: Wobbly spiced junket with roasted rhubarb.

Brak komentarzy: