14 maja 2015

WYKWINTNY DESER – SYLLABUB TRUSKAWKOWY


Syllabub to tradycyjny angielski deser z bitej śmietany i cukru, ukwaszony winem. Przepis zaczerpnęłam z książki Rachel Khoo pt. „Mała francuska kuchnia”. Ona wykorzystała do niego francuskie truskawki oraz wino rosé, więc stał się po części i francuskim. 



Poczęstowałam nim moich ukochanych gości, którym nie tylko deser smakował ale i uwodził anielskim aromatem wody różanej i świeżych truskawek. Wielką zaletą tego deseru oprócz obłędnego smaku jest również to, iż wykonuje się go błyskawicznie.

SKŁADNIKI na 4 porcje:

25-30 dag świeżych truskawek
175 ml wina rosé
200 ml śmietanki kremówki mocno schłodzonej
½ łyżeczki wody różanej
80 g cukru
szczypta soli


PRZYGOTOWANIE:

  1. Wino podgrzałam razem z cukrem, kiedy już się rozpuścił zdjęłam rondelek z ognia, żeby powstały w ten sposób syrop ostygł. Dopiero wtedy dodałam  wodę różaną.
  2. Śmietanę  ubiłam z szczyptą soli, następnie wymieszałam  powoli, łyżka po łyżce z syropem z wina. Truskawki pokroiłam, część zmiażdżyłam  i dodałam do śmietany. Kilka truskawek zostawiłam do dekoracji.
  3. Deser podałam w głębokich pucharkach, ponieważ ma konsystencję płynnego, gęstego kremu. Smacznego:))

22 komentarze:

Anonimowy pisze...

ależ mnie zaintrygowałaś tym przepisem! Książkę też mam, więc muszę koniecznie wyrpóbować ten deser, coś pysznego :-)

Lena pisze...

Wpadam na taki deser:)

Natalie pisze...

Ślinka cieknie! Uwielbiam desery z dodatkiem truskawek :)

Drink Eat Live pisze...

Polecam, nie pożałujesz;)

Candy Pandas pisze...

My poprosimy jednak wersję bez wina :D Ale wygląda super słodko :)

Drink Eat Live pisze...

Czyli tradycyjnie z bitą śmietaną i cukrem:)) Też pysznie:))

Marta pisze...

Zapowiada się wspaniały deser ;-) Poproszę porcję! :)

Drink Eat Live pisze...

;D

u rudej na talerzu pisze...

Podbiłaś moje serce tym przepisem. Za truskawkami pójdę w ogień :D

Drink Eat Live pisze...

Ja też uwielbiam truskawki i chętnie dzielę się fajnymi przepisami:))

Słodko - Słony Świat Ilony pisze...

Wyjątkowo interesujący przepis:) Jestem ciekawa smaku...

Drink Eat Live pisze...

Jak dla mnie boski:))

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Jaki pyszny deser, nie jadłam nigdy takiego, a szkoda :)

napiecyku pisze...

Świetne składniki, zapowiada się smaczny deser:)

whipped cream pisze...

Bardzo, bardzo fajny deser i piękne zdjęcie :)

Kolizje Smakow pisze...

Nigdy nie jadłam takiego deseru, z wielką chęcią będę musiała to zmienić :)

Andrea pisze...

wygląda zachęcająco, teraz trzeba tylko czekać na Polskie truskawki i próbować :)

Drink Eat Live pisze...

Truskawki polskie są już na targowiskach, 1 kg za 15 zł :)) można już zaszaleć:))

Drink Eat Live pisze...

Ja też wcześniej nie jadłam:))

Ola Wilczek pisze...

Bardzo ciekawy przepis, chetnie bym wypróbowała tylko te wino... (jestem w ciąży :( ) Poczekam do następnego roku ;)

Szybko Tanio Smacznie pisze...

Prawdziwy letni deser :)

Kulinarna Maniusia pisze...

Oj zjadłabym z chęcią taki :-)