13 maja 2014

BIAŁO ZIELONE KANAPKI NA ŚNIADANIE / WHITE-GREEN SANDWICHES FOR BREAKFAST

Lubię rano delektować się jedzeniem, od tego zależy przecież potem samopoczucie. Chcę się czuć zdrowa, silna, lekka i przekonana, że wszystko co spożyłam jest dla mnie dobre. 

Ostatnio pojawiła się w moim poście rzeżucha w sałatce a dziś będzie na kanapce.


SKŁADNIKI:

1 porcję
60 g (2) kromki pieczywa żytniego
40 g twarożku wiejskiego light
rzeżucha, rzodkiewka 
sól, pieprz


PRZYGOTOWANIE:

  • Tak jak na zdjęciu. Wartość kaloryczna jednej porcji to 260 kcal. Prawdziwe śniadanie fit.
Zrobienie takiej kanapki oczywiście jest proste. Zamiast rzeżuchy możesz użyć szczypiorku albo natki pietruszki. Co, kto woli. Sekret tej kanapki tkwi w chlebie. Ja używam niezwykłego chleba, który sama piekę na naturalnym zakwasie. Jest to chleb żytni z dodatkiem niewielkiej ilości mąki pszennej, z otrębami orkiszowymi. Piekę różnego rodzaju odmiany tego chleba, ale najbardziej lubię ten z dodatkiem czarnuszki. Tak wygląda mój chleb po upieczeniu.




Jest pięknie wyrośnięty a wszystko to na naturalnych "dzikich" drożdżach, które sama wyhodowałam i które cały czas trzymam w lodówce, od czasu do czasu dokarmiając. Jak przygotować zakwas żytni i upiec taki chleb, opowiem w niedalekiej przyszłości.

2 komentarze:

astonished pisze...

Wygląda na bardzo apetyczną- imponuje mi ten chleb! Czekam z niecierpliwością na przepis;) Bardzo podoba mi się także estetyka bloga- będę wpadać tu cześciej:) Pozdrawiam ♡

Drink Eat Live pisze...

Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz do posta. Cieszę się , że blog przypadł Ci do gustu . Zapraszam ponownie:))