29 listopada 2015

LECZNICZY SOK Z ŻURAWINY


Na moim blogu dużo jest potraw zawierających żurawinę, dlatego że bardzo cenię jej walory zdrowotne. Nie jest to żadna  przesada, ponieważ jest to fakt i niejednokrotnie sama przekonałam się na sobie jak bardzo skutecznie działają te owoce na poprawę zdrowia. Uważam że należy go regularnie stosować w profilaktyce chorób układu moczowo-płciowego  oraz nerek a także układu trawiennego i krwionośnego. Pisałam o tych właściwościach  wiele razy.Poniżej podaję Wam linki na fajne przepisy z  żurawiną, które znajdziecie na moim blogu:
Surowe owoce można wciąż kupić na targach albo w supermarketach. Ja tym razem przygotowałam z nich sok, a z resztek owoców słodki dżem. Przepis jak zrobić taki sok znajdziecie w moim dzisiejszym poście, natomiast  na dżem w kolejnym.

SKŁADNIKI:

0,5 kg żurawiny
0,5 kg cukru
700 ml wrzącej wody


PRZYGOTOWANIE:
  • Owce umyłam i zalałam wrzątkiem, odstawiłam na noc do wystygnięcia. Rano żurawinę zmiksowałam i przecedziłam z nich sok na sicie wyłożonym gazą. Sok spływał prosto do garnka w którym znajdował się cukier. 
  • Następnie całość zagotowałam, podczas tego procesu wytwarzała się piana którą usuwałam łyżką. Kiedy sok już był klarowny( po około 10 minutach) przelałam go do wysterylizowanej butelki. Otrzymałam prawie 1 l soku. Zostawiłam go do regularnego spożywania, ale równie dobrze można go pasteryzować.
  • W ten bardzo prosty sposób otrzymujemy własne, najlepsze i skuteczne,  zrobione w domu lekarstwo. Sok spożywamy jako dodatek do herbaty, wody, innych napojów lub wszelkiego rodzaju budyniów, legumin itp.

    Kuchnia wegetariańska i wegańska

    12 komentarzy:

    ZHP Gołdap pisze...

    nigdy nie robiłąm takiego soku ale chętnie bym spróbowała ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    Lena pisze...

    Biorę tabletki z żurawiny-mam skłonność do chorego pęcherza, ale widzę,że można smaczniej:)

    Drink Eat Live pisze...

    Sok pomoże jeszcze dodatkowo;)) Ja też mam takie problemy;) Dużo zdrowia Ci życzę

    Unknown pisze...

    Miałam problemy z nerkami i zażywałam tabletki z żurawiny. Jednak sok to bardzo dobry pomysł, który dodatkowo wspomoże organizm. Dziękuję za ten post i zapraszam do siebie. :)

    http://pstrekropki.blogspot.com/

    Candy Pandas pisze...

    Nigdy nie przerabiamy w żaden sposób żurawiny. Jemy ją jedynie czasem taką suszoną ale to bardzo rzadko. Sok by się przydał do kaszki albo budyniu :D

    Unknown pisze...

    Chętnie wypróbuję :D

    Drink Eat Live pisze...

    Ja polecam Wam także w celach leczniczych, jakby kiedykolwiek Was coś dopadło ;))

    Smak Mojego Domu pisze...

    Taki sok jest bardzo zdrowy :))

    domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

    Soku z żurawiny nie miałam okazji pić, ale wierzę, że jest pyszny no i zdrowy :)

    Unknown pisze...

    Mama mi go przygotowywała jak byłam mała i chora, z tego co pamiętam był przepyszny! Z wielką chęcią zrobię go ponownie :D

    Anonimowy pisze...

    Własnie robie teraz sok z żurawiny i galaretkę z dwóch kg tych owoców..Pierwszy raz to robie tzn z tych owoców .Napisze co mi z tego wyszło.Pozdrawiam

    Drink Eat Live pisze...

    Super, na pewno wyjdzie:)) Ja bezskutecznie szukam żurawiny w sklepach:( Zrobiłabym jeszcze więcej na zapas soku, bo w moim przypadku okazał się bardzo skutecznym lekarstwem:)) Natomiast jako dodatek (leczniczy zresztą) do herbaty smakował mojej córce:)