06 kwietnia 2018

BABKA GOTOWANA Z POLEWĄ Z BIALEJ CZEKOLADY

Pozostając jeszcze w świątecznej atmosferze namawiam do zrobienia babki tym razem gotowanej. Nie jest to typ ciasta ściśle zwiazany z Wielkanocą. Takie ciasto możecie przygotować o każdej porze roku. Najpierw jednak trzeba zaopatrzyć się w specjalną foremkę do tego typu wypieków. Można ją kupić w niektórych marketach.

Jest to specjalna, zamykana metalowa forma do gotowania babki, do której wlewa się ciasto. Umieszcza się ją w dużym garnku z gotującą się wodą. Kto lubi eksperymentować w kuchni musi spróbować takiego gotowania/pieczenia. Babka zrobiona w ten sposób jest przepyszna! Być może jest to też zasługa dodatku alkoholu w postaci czystej wódki.




SKŁADNIKI

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka drobnego cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru z prawdziwa wanilią lub 1 opakowanie cukru wanilinowego
50 ml czystej wódki
250 g masła
5 jajek
2 białe czekolady
100 ml śmietanki 30%

PRZYGOTOWANIE CIASTA
  • Masło roztopiłam w rondelku. 
  • Żółtka oddzieliłam od białek i utarłam je wraz z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodałam roztopione masło. 
  • Mąki przesiałam, połączyłam z proszkiem do pieczenia. 
  • Białka ubiłam na sztywna pianę. 
  • Do masy jajecznej wsypałam mąkę, cały czas mieszając, dolałam wódkę, na sam koniec delikatnie połączyłam ciasto z pianą z białek. 
  • Ciasto przelałam do foremki wysmarowanej masłem. Wnętrze posypałam kaszą manną. 
  • W dużym garnku zagotowałam wodę i włożyłam do niego zamknięta formę. Woda sięgała ⅔ wysokości formy. Gotowałam babkę pod pokrywką 50-60 minut. 
  • Ciasto wyjęłam z formy i pozostawiłam do wystudzenia.
PRZYGOTOWANIE POLEWY
  • Czekoladę pokrusz, umieść w miseczce nad garnkiem z gotującą się wodą i rozpuść czekoladę. Dolewaj stopniowo śmietankę tak żeby składniki dokładnie się połączyły.
  • Polewę ostudź i nakładaj na wystygnięta babkę.

2 komentarze:

Lena pisze...

ale pięknie wygląda!

codojedzenia pisze...

Ciekawy pomysł na ciasto. To coś na angielski ciasto sticky pudding