13 marca 2015

JABŁKA POD ORKISZOWĄ KRUSZONKĄ

Uwielbiam pieczone jabłka, szarlotkę i jabłecznki w połączeniu z sosem angielskim w którym to aromat i smak wanilii dominuje, a jej ziarenka leniwie pływają w gęstej mieszance mleka i żółtek. Przepis na tenże niesamowicie pyszny sos znajdziecie na moim blogu pod tym linkiem tutaj. Nic nie stoi na przeszkodzie, by do tych wspaniałości dodać jeszcze lody i tak otrzymacie deser ciepło-zimny albo na odwrót.

Mnie najbardziej smakują jabłka pod kruszonką po kilkuminutowym wystudzeniu, kiedy kokilki jeszcze przyjemnie ogrzewają dłonie. Wielkim plusem tego deseru jest to, że szybko można go zrobić i zawsze się uda. Jeśli nie macie mąki orkiszowej użyjcie zwykłej pszennej, brązowy cukier puder, który jestw przepisie zastąpcie zwykłym cukrem pudrem. Wszyscy którzy liczą kalorie mogą zjeść same jabłuszka pod kruszonką bez dodatków i na pewno nie pożałują;))


SKŁADNIKI:

 4-6 porcji
5 słodkich jabłek
100 g masła
140 g mąki orkiszowej
90 g cukru pudru brązowego
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka cynamonu
kilka goździków





PRZYGOTOWANIE:
  • Z masła, mąki i cukru przygotowałam kruszonkę, którą wstawiłam na chwilę do lodówki. 
  • Jabłka obrałam, skropiłam sokiem z cytryny i starłam na tarce. 
  • Do kokilek włożyłam starte jabłka, posypałam je cynamonem i ułożyłam na wierzchu goździki. Całość posypałam przygotowaną wcześniej kruszonką. 
  • Kokilki wstawiłam do nagrzanego do 200°C piekarnika, na koło 20 minut. 
  • Podałam jeszcze ciepłe z podgrzanym sosem waniliowym. 
  • Smacznego:)

8 komentarzy:

Lena pisze...

Wspaniały deser :)

Anonimowy pisze...

obłęd... coś pysznego!

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Deser doskonały, sięgam po jedną kokilkę z tymi pysznościami :D

napiecyku pisze...

Chodzi za mną taki deserek, zdrowy i smaczny :)

Unknown pisze...

Oj pycha, koniecznie muszę zrobić, smak dzieciństwa ; )

lychasmakow pisze...

wygląda bardzo smakowicie :)

Kolizje Smakow pisze...

Cudowny deser :)

Ania Mii - CulinaryIsland pisze...

Wygląda smacznie i najlepsze jest to, że można użyć zamienników! :)