31 lipca 2015

OGÓRKI MAŁOSOLNE + PREZENT: DO POBRANIA ZA DARMO ETYKIETY NA PRZETWORY

Lato nieodłącznie kojarzy mi się z robieniem różnego rodzaju przetworów praktycznie rzecz biorąc, aż do jesieni.

Ja zaczęłam od czarnej porzeczki a skończę zapewne na żurawinie. Pod tymi linkami znajdziecie przepisy na:



Wszystko na słodko , ale dziś znany i lubiany przepis na ogórki małosolne, które ubóstwiam. Są idealne jako przekąska i dodatek do kanapek. Oprócz przepisu w prezencie dla czytelników i buszujących w internecie zaprojektowane przeze mnie etykiety na przetwory  z czarnej porzeczki i malin. Do wydrukowania etykiet wystarczy  zwykła drukarka, papier formatu A4 (ja użyłam takiego specjalnego do pakowania, który docinałam do A4), ściągnąć pliki pdf zapisać na komputerze i wydrukować. Prostokątne etykiety odcinamy nożyczkami i przyklejamy na słoiczki natomiast okrągłe kładziemy na zakrętkę, dopasowujemy i przewiązujemy sznureczkiem. Ozdobione tak 
słoiczki dadzą wiele uroku naszej kuchni, mogą być też świetnym prezentem. Miłej zabawy:))


SKŁADNIKI:

2 kg jędrnych, małych ogórków
1,5 l wody
70 g soli
6 ząbków czosnku
1 łyżeczka gorczycy
gałąź kopru
10 cm kawałek chrzanu
liście: czarnej porzeczki lub wiśni


PRZYGOTOWANIE:
  1. Ogórki umyłam i ułożyłam w kamionkowym garnku (mogą też być szklane słoje), przekładając przyprawami.
  2. Wodę przegotowałam, posoliłam i ostudziłam.Następnie zalałam ogórki tak by w całości były zakryte. Przykryłam talerzem i obciążyłam. Po 3  dniach miałam gotowe pyszne ogóreczki.
Rada:Jeśli chcesz przyspieszyć kwaszenie  końce ogórków obetnij i zalej ogórki gorącym roztworem.


PREZENT DO POBRANIA

Etykiety do ściągnięcia z mojego DROPBOX'a  (nie musicie tam specjalnie zakładać konta w tym celu). 5 plików pdf z różnymi etykietami na przetwory, przykład poniżej. W przypadku gdyby link nie działał, pliki wyślę pod wskazany adres mailem, w tym celu proszę o wypełnienie formularza kontaktowego znajdującego się na blogu. Etykiety przeznaczone są do użytku domowego, jakiekolwiek ich dalsze rozpowszechnianie, kopiowanie bez mojej zgody będzie naruszeniem praw autorskich.

















KLIKNIJ PONIŻSZY LINK:


P.S.
Więcej etykiet znajdziecie pod tym linkiem


6 komentarzy:

Malg.zdzieblowska pisze...

Swietnie! Muszę we wtorek kupić czarna porzeczkę i działam!

Anonimowy pisze...

uwielbiam, też robiłam i są pyszne :-)

Candy Pandas pisze...

Bardzo lubimy takie ogórki :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Mniam, ja też jestem fanką tych ogórków :D

KocieOczka pisze...

Uwielbiam takie ogórki ;) Znikają u nas jak szalone! :P

Kolizje Smakow pisze...

Ale masz zapasów :) zazdroszczę :) u mnie 3/4 tego co narobiłam już nie, a do zimy daleko..