18 czerwca 2015

CUKINIOWE PAPPARDELLE Z FETĄ / ZUCCHINI PAPPARDELLE WITH FETA CHEESE

Danie to upichciłam w niecałe 30 minut, było rewelacyjne z składników, które posiadałam w lodówce wyszło sycące, aromatyczne i do tego bardzo zdrowe dietetyczne danie. 

Swoje walory zawdzięcza przede wszystkim cukinii, która jest lekko strawna zawiera potas, żelazo, magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten. Ponadto odkwasza organizm, pozytywnie wpływa na proces trawienia — 100 g cukinii to tylko16 kcal. Cukinia może być jednym z pierwszych warzyw, jakie podaje się małemu dziecku między innymi dlatego że nie gromadzi w sobie metali ciężkich. Moje danie oprócz tego, że jest pyszne i zdrowe, zrobicie błyskawicznie:)) 


SKŁADNIKI na 2 porcje:

1 średnia cukinia
200 g fety light  lub półtłustej
100 g makaronu pappardelle
2 łyżeczki masła (ja używam klarownego)
1 ząbek czosnku
1  żółty pomidor (może być czerwony)
kilka oliwek
1 łyżka posiekanej pietruszki
świeże listki kolendry lub pietruszki do dekoracji
pieprz, sól, płatki chili


PRZYGOTOWANIE:

  1. Pappardelle przygotowałam według instrukcji na opakowaniu.
  2. Cukinię umyłam i obrałam z skórki obieraczką do warzyw i tym samym narzędziem pokroiłam ją na cienkie, długie plastry szerokości 2 cm, takiej jak makaron pappardelle.
  3. Ser typu feta pokroiłam w kosteczkę.
  4. Czosnek podsmażyłam 1 min. na rozgrzanym maśle, dodałam cukinię, całość smażyłam około 4 min.
  5. Następnie dodałam ugotowany makaron, pokrojone oliwki i pomidor, pietruszkę na koniec pokrojony ser. Doprawiłam solą i pieprzem, posypałam niewielką ilością płatków chili. Wszystko chwilę smażyłam, delikatnie zamieszałam i dusiłam pod przykrywką około 5 minut, uważając by feta nie puściła wody.
  6. Podałam udekorowane listkami kolendry. Smacznego:))


5 komentarzy:

Unknown pisze...

Wygląda bardzo smakowicie, świetne zdjęcie :)

Lena pisze...

Świetne danie, musi smakować wyśmienicie ;)

u rudej na talerzu pisze...

Zapowiada się pysznie i lekko :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Super pomysł na pyszne, lekkie danie :)

Anonimowy pisze...

świetny pomysł, uwielbiam cukinię, więc to coś dla mnie!