22 lipca 2015

JAGLANY BUDYŃ Z CZARNĄ PORZECZKĄ / BLACKCURRANT MILLET PUDDING

To już ostatni mój wpis o czarnej porzeczce w tym roku. Nazbierałam ich co nie miara, nagotowałam się, ale dżemy wyszły tak przepyszne, że będzie wiele przyjemności jesienią i zimą.  

Dla tych, którzy nie wiedzą jak zrobić taki dżem link tutaj. Dziś jednak podaję przepis na pyszne  i zdrowe śniadanie z kaszą jaglaną i czarną porzeczką oczywiście. Budyń, który zrobicie według mojego przepisu zniewoli was nie tylko smakiem ale i pięknym fioletowym kolorem. To będzie prawdziwe majestatyczne, eleganckie do tego dietetyczne śniadanie dla dwóch osób.


SKŁADNIKI
1 szklanka przebranych i umytych czarnych porzeczek
1 łyżeczka oleju kokosowego (opcjonalnie może być masło, albo bez)
1 łyżka ksylitolu, można zastąpić cukrem brązowym
100 g kaszy jaglanej

PRZYGOTOWANIE
  1. Kaszę jaglaną płuczemy kilkakrotnie w zimnej wodzie, by pozbyć się osadu, następnie przekładamy do rondelka i zalewamy 250 ml wrzątku. Dodajemy olej kokosowy, ksylitol i porzeczki. Całość gotujemy na małym ogniu pod przykryciem około 15-20 min. sprawdzając czy woda nie wyparowała zbyt szybko, jeśli jest jej mało można odrobinę dolać gorącej wody. 
  2. Ugotowaną kaszę i porzeczki miksujemy blenderem na gładką aksamitną masę. Rozlewamy do miseczek, dekorujemy wiórkami koksowymi i owocami porzeczki oraz listkami mięty. Smacznego;))

13 komentarzy:

ewa pisze...

taki budyń musi być pyszny,,, :)

u rudej na talerzu pisze...

Niesamowity kolor, bardzo atrakcyjnie wygląda :) Mniam !

Drink Eat Live pisze...

Rzeczywiście połączenie jest extra:))

Naturalne metody pisze...

Kolor najbardziej przykuł moją uwagę,budyń porzeczkowy musi być pyszny))

Drink Eat Live pisze...

Kolor jest rewelacyjny:)) To czar czarnej porzeczki:))

Candy Pandas pisze...

Robimy czasem taki budyń :D Z każdym owocem smakuje super :D

Anonimowy pisze...

na taki budyń to ja bardzo chętnie :-)

Kolizje Smakow pisze...

Boskie! Muszę też zrobić koniecznie!

KocieOczka pisze...

Takiego jeszcze nie próbowałam, a wygląda smakowicie! :)

Kolizje Smakow pisze...

Nominowałam Cię do Libster Blog Awards :) Pozdrawiam

Marcela pisze...

PYCHA! wygląda kusząco!

Drink Eat Live pisze...

Dzięki; ))

Unknown pisze...

Wygląda smakowicie :) Miło mi, że bierzesz udział w mojej akcji "Letnie owoce". Pozdrawiam :)
Izzy

http://www.takeitizzy.pl/