23 marca 2015

MINI PAVLOVA Z LEMON CURD / MINI PAVLOVA WITH LEMON CURD

Czy jedliście kiedyś bezy z lemon curd i mixem jogutrowo-malinowym? Nie piszę specjalnie tu o bitej śmietanie, ponieważ ta jest szalenie tłusta i kaloryczna aczkolwiek przyznam, że słodsza i delikatniejsza, więc dla wielu po prostu najlepsza, jednak nie dla mnie. 

Wersja, którą proponuję zamiast bitej śmietany zawiera jogurt i konfiturę malinową. Uwielbiam lemon curd i przepis na moim blogu jest tutaj dodam, że jest to wspaniały dodatek do tarty cytrynowej, czy też wielkanocnych mazurków. Bezy natomiast oczywiście, że powstają z ubitych białek, cukru z dodatkiem odrobiny mąki ziemniaczanej i soku z cytryny, więc są tak łatwe i proste w wykonaniu, że szkoda marnować białka, bo tych pewnie będzie wkrótce sporo zwłaszcza kiedy piecze się serniki, namawiam zatem do zrobienia z tzw. resztek po żółtku kokosanek, albo tego przepysznego deseru.


SKŁADNIKI:

lemon curd

220 g cukru pudru
4 białka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1-2 łyżeczki soku z cytryny
200 ml jogurtu naturalnego gęstego
4 łyżki konfitury malinowej lub świeże owoce jagodowe, zmiksowane z cukrem na mus
miód, syrop z agawy do polania



PRZYGOTOWANIE:
  • Wykorzystujemy lemon curd, który wcześniej zrobiliśmy. 
  • Białka ubiłam na sztywną pianę a następnie łyżeczka po łyżeczce dodawałam cukier puder cały czas ubijając białka aż masa stała się sztywna i błyszcząca, na koniec wsypałam mąkę ziemniaczaną i dolałam sok z cytryny. Wszystko jeszcze raz dokładnie wymieszałam. 
  • Piekarnik nagrzałam do temperatury 150°C 
  • Na papierze do pieczenia narysowałam 4 okręgi o średnicy 10 cm. Położyłam je na blaszkę, po czym uformowałam z masy białkowej 4 okrągłe bezy według wyznaczonych granic. 
  • Wstawiłam do piekarnika i zmniejszyłam temperaturę do 130°C. Piekłam około półtorej godziny i pozostawiłam bezy do wyschnięcia na całą noc(mimo to moje bezy były w środku miękkie). 
  • Wierzch każdej bezy pokryłam lemon curdem, mixem jogurtowo-malinowym, udekorowałam połówkami świeżych truskawek i polałam syropem. 
  • Deser były niebiański, Pavlovej raczej nikt się nie oprze, zwłaszcza w mini wersji:))SMACZNEGO:))
Inspiracja: Jamie Oliver, Donna Hay

7 komentarzy:

Lena pisze...

Boski deser, jak z najlepszej cukierni ;)

napiecyku pisze...

Kruche maleństwa z pysznym kremem...mniam :)

Anonimowy pisze...

jak ja uwielbiam takie małe słodkości! z lemon curd i tą masą jogurtową... niebo!

Kolizje Smakow pisze...

Bardzo apetyczna propozycja :)

Ania Mii - CulinaryIsland pisze...

wyglądają baaaardzo pysznie :)

lychasmakow pisze...

wygląda obłędnie :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

uwielbiam lemon curd, w połączeniu z pavlovą to prawdziwe delicje :)