27 kwietnia 2018

WIOSENNA BOTWINKA – ZUPA DOSKONAŁA

Młodziutkie liście i korzenie buraków mają wspaniały smak i aromat. Są miękkie i szybko można je ugotować. Zajmie Wam to około 10 min. W tak krótkim czasie przygotujecie pyszną, zdrową wiosenna zupę. 

Zupa ta jest świetna dla naszego organizmu. Odkwasza go, odtruwa. Zawiera mnóstwo żelaza, witamin A i C, wapnia.  Zupa jest niskokaloryczna, bez dodatku tłuszczu, idealna dla figury. Określenie zupa dietetyczna, nie jest przesadą. Idealna dla wegetarian. Samo zdrowie!



Ciekawostka jest, że odkryto w młodych liściach buraka substancję podobną do kobiecych hormonów estrogenów, a więc dodadzą nam one młodości, piękna i seksualności. Warto jeść botwinkę bardzo często:)) Same korzyści!

SKŁADNIKI
2 porcje
1 pęczek młodej botwinki
0, 75 l bulionu warzywnego
1 szklanka mleka 1,5 % bez laktozy
1 łyżeczka soku z cytryny
sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE
  • Przygotowanie zupy zaczynamy od bulionu warzywnego. Można go ugotować samemu (to zabierze nam około 30-40 min.) lub skorzystać z gotowego. Ja zawsze  robię go sama. Potem wykorzystuje ugotowane warzywa do innych potraw. W tym przypadku wykorzystałam marchewki.
  • Botwinkę dokładnie umyłam i pokroiłam na drobne kawałki. Zalałam ją gorącym bulionem i gotowałam około 10 min. Dodałam sól, pieprz i sok z cytryny do smaku. Na koniec dolałam trochę mleka. Marchewki, które zostały po odcedzeniu bulionu, pokroiłam i dodałam do botwinki.
  • W 15 min. pyszna i zdrowa zupa bez tłuszczu jest gotowa.
  • SMACZNEGO

1 komentarz:

Lena pisze...

o tej porze roku często u mnie bywa w domu ;)