16 stycznia 2016

PESTO Z JARMUŻU

Kiedyś najczęściej pesto robiłam z bazylii, orzeszków pinii, czosnku i parmezanu. Odkąd ponownie odkryłam jarmuż pesto robię z niego. Przypomnę Wam cudowne właściwości tego warzywa.

Jarmuż bogaty jest w białko, błonnik, witaminę C, A,PP, H, E i K, beta-karoten, witaminy z grupy B, a także sole mineralne – wapnia, fosforu, magnezu, żelaza, potasu. Ze względu na dużą zawartość przeciwutleniaczy chroni przed schorzeniami układu krążenia i nowotworami. Bardzo korzystnie w wpływa na wygląd skóry, włosów, paznokci, sprzyja odchudzaniu (100 g ma około 30 kcal), usuwa toksynyZe względu na specyficzny smak jarmużu, trochę czasu upłynęło zanim uzyskałam pesto, który mnie całkowicie usatysfakcjonowało. Są w nim orzechy nerkowca i nieaktywne suszone płatki drożdżowe, zawierające witaminy z grupy B. Pesto stosuję je do sałatki caprese, mimo iż jest ono wegańskie, niczemu to nie przeszkadza, nawet jest to połączenie jeszcze lepsze, zdrowsze i ciekawsze w smaku. Wegańskie pesto z jarmużem śmiało można stosować do makaronu na obiad lub też do kanapek, tostów, sandwichów, po prostu kto jak lubi.


Podaję Wam też 5 linków do najlepszych przepisów z jarmużem na moim blogu. Zdecydowane rekordy popularności bije dietetyczna pizza z jarmużem. Jeśli lubicie jarmuż tak jak ja wybierzcie swój ulubiony przepis. Ja uwielbiam jajko sadzone z jarmużem:)

SKŁADNIKI:

250 g pociętego na drobne kawałki jarmużu (umytego i pozbawionego twardych części)
50 g nerkowców
50 ml oleju ryżowego
1 łyżka wegańskich płatków drożdżowych (suszonych nieaktywnych)
1-2 ząbki czosnku
1/4 łyżeczki otartej skórki z cytryny
sól, pieprz.  odrobina płatków chili do smaku

PRZYGOTOWANIE:
  • Jarmuż utrzyj w blenderze z nerkowcami, płatkami drożdżowymi, otartą skórką i zmiażdżonym czosnkiem, na koniec powoli dolewaj olej do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji (jeśli lubisz pesto bardziej płynne dodaj więcej oleju).
  • Dopraw do smaku solą i pierzem, nie wielką ilością płatków chili.
  • SMACZNEGO:))

8 komentarzy:

Unknown pisze...

Moja bratowa robi przepyszny makaron z jarmużowym pesto, wypróbuje Twoj przepis i zobaczę czy jej dorównam bo zapowiada się pysznie :D

Lena pisze...

Ten kolor kusi by zaraz zrobić takie pesto:)

Moja pasja smaku pisze...

Kocham jarmuż ! Dziękuję za smakowitą inspirację - pesto, zrobię na pewno :)

Unknown pisze...

Wygląda bezbłędnie :D

u rudej na talerzu pisze...

Pesto z jarmużu jeszcze nie próbowałam, więc muszę się za to zabrać !

Candy Pandas pisze...

Kiedyś częściej jadłyśmy jarmuż, musimy koniecznie do niego wrócić :)

Kulinarna Fuzja pisze...

ja co prawda nie lubię jarmużu, ale Twoje propozycje kuszą :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Same fajne pomysły :)