21 sierpnia 2015

BEZGLUTENOWE PLACUSZKI Z CUKINII

W naszym kraju kasza jaglana stała się popularna już w okresie międzywojennym dzięki lekarzowi Apolinaremu Tarnawskiemu, który serwował ją w swojej klinice na kresach. Podawał również rabarbar i inne zdrowe warzywa, owoce ponownie odkrywane na nowo w współczesnych czasach. Przepis jest szczególnie zdrowy, BEZGLUTENOWY,  mimo że placuszki są smażone to wierzcie mi, zużyłam tylko łyżkę oleju rzepakowego cenionego również za swoje właściwości prozdrowotne, zawiera bowiem w odpowiedniej proporcji tzn. 2:1 nienasycone kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3.

Uwielbiam również cukinię za jej wspaniałe właściwości zdrowotne oraz za smak jaki nadaje potrawom. Jedząc ją czuję jej dobry wpływ na moje zdrowie. Na moim blogu znajdziesz wiele potraw w których wykorzystałam cukinię. Namawiam Was bardzo do ich zrobienia, ponieważ są proste i szybkie w przygotowaniu, poza tym wpływ cukinii na wasze zdrowie będzie nieoceniony;) Placuszki oprócz cukinii zawierają zdrową bezglutenową mąkę jaglaną, która powstała w wyniku zmielenia kaszy jaglanej. Taką mąkę można kupić w sklepie z zdrową żywnością, ale również można ją zrobić samemu, wystarczy zmielić kaszę w młynku do kawy. Jestem wielką fanką kaszy jaglanej o czym już niejednokrotnie wspominałam i jem ją bardzo często w każdej postaci.  Myślę, że już przekonałam Was do moich dietetycznych, bezglutenowych placuszków:))



SKŁADNIKI:

2 średnie cukinie 
100 g maki jaglanej
1 jajko
1 łyżka cebulki drobno pokrojonej
1 łyżeczka soli
1 łyżka oleju rzepakowego
pieprz




PRZYGOTOWANIE:

  1. Cukinie umyj, nie obieraj z skórki, lecz zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Odciśnij nadmiar soku, który się pojawi.
  2. Cukinie przełóż do miski, dodaj jajko, stopniowo wsypuj mąkę, wymieszaj, dopraw solą i pieprzem.
  3. Na patelni rozgrzej olej i smaż małe placuszki z każdej strony  około 3-4 minut (masę nakładaj łyżką). 
  4. Gotowe placuszki można podać z jogurtowo-koperkowym sosem lub innym.
Sos jogurtowo-koperkowy:
100 g gęstego jogurtu naturalnego
1-2 ząbki czosnku
pół pęczka koperku
Koperek posiekaj, czosnek zmiażdż, włóż składniki do miseczki z jogurtem. Dopraw do smaku solą i pieprzem.


9 komentarzy:

Kinga pisze...

Smacznie :)

Lena pisze...

Ale smakowicie wyglądają :)

kociołek-pyszności pisze...

Smakowite placuszki :) Zdrowe i pyszne.

u rudej na talerzu pisze...

Bardzo podobają mi się te placuszki :) Uwielbiam te z cukinii, a z sosem muszą być fenomenalne :)

Unknown pisze...

Mniam mniam :D
http://dominikamorys.blogspot.com/

Candy Pandas pisze...

Mama nam zawsze robiła placuszki z cukinii i jabłka a my maczałyśmy je w cukrze pudrze :) Taką wytrawną wersję też chętnie byśmy zjadły :)

Kolizje Smakow pisze...

Placuszki z cukinii uwielbiam,a z takim dodatkiem zjadłabym tone :)

Naturalne metody pisze...

Prezentują się idealnie i bardzo smakowicie;)

dorota dermiblog pisze...

robiłam ostatnio podobne - smaczne :)