06 kwietnia 2015

WIELKANOCNY MAZUREK CYTRYNOWO-MIGDAŁOWY

Jak już wspomniałam w ostatnim poście, sobotę przeznaczyłam na wykonanie tego oto mazurka, którym częstowałam wczoraj moich gości poza paschą. Jest to taki rodzaj ciasta kruchego, który można robić praktycznie przez cały rok. Słodkie, lekko kwaskowe, a smak lemon curd jest złagodzony i wzbogacony przez masę migdałową. 

Mazurek jest idealny do kawy, pięknie się prezentuje a swoimi kolorami nastraja pozytywnie. Dziś jest ostatni dzień Świąt, ale kto nie zrobił tego ciasta na święta nich nie żałuje, ponieważ każdy czas jest dobry na zrobienie go. Przepis pochodzi z mojej kolekcji, a konkretnie to wycinek z jakiegoś magazynu, ale niestety już nie wiem jakiego.



SKŁADNIKI


Ciasto

250 g mąki pszennej
50 g cukru pudru
150 g masła
1 jajko
1 łyżka gęstej śmietany

Krem migdałowy

150 g mielonych migdałów
1 jajko
1 żółtko
100 g masła
100 g cukru
płatki migdałowe do dekoracji

Przepis na lemon curd pod tym linkiem.


PRZYGOTOWANIE

  • Składniki ciasta mieszamy, ugniatamy i lepimy kulę, którą wkładamy do lodówki. 
  • Krem migdałowy robimy zaczynając od utarcia jajka i żółtka z cukrem, następnie dodajemy miękkie masło, na koniec migdały. 
  • Ciasto rozwałkowujemy i przekładamy do formy o Ø 28 cm, posmarowanej masłem. Wierzch przykrywamy papierem do pieczenia, obciążamy fasolą i wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180°C. 
  • Po tym czasie ciasto wyciągamy z piekarnika, odkrywamy wierzch, smarujemy go przygotowanym kremem migdałowym i wstawiamy ponownie do piekarnika na około 20 minut. 
  • Ciasto studzimy i możemy przystąpić do zrobienia lemon curd, którym to posmarujemy wierzch naszego wystudzonego ciasta. Mazurek dekorujemy płatkami migdałowymi. 
  • SMACZNEGO:))

7 komentarzy:

studentka_na_diecie pisze...

Mmmm... krem wygląda cudownie! :D

Lena pisze...

Pysznie wygląda;)

Anonimowy pisze...

pięknie wygląda :-) zapisuję do zrobienia za rok! ;-)

Drink Eat Live pisze...

Jest tak smaczny, że odradzam tak długie czekanie:))

gin pisze...

Mniam, wygląda niesamowicie kusząco :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Wspaniały mazurek, uwielbiam cytrynowe smaki :)

whipped cream pisze...

Jak dla mnie bomba, uwielbiam wszystko, co cytrynowe więc jestem na TAK!