30 stycznia 2016

PASZTET Z SOCZEWICY I KASZY JAGLANEJ.

tutaj przepis) upieczonym tylko na naturalnym zakwasie (tutaj znajdziesz przepis jak zrobić naturalny zakwas żytni). Samo zdrowie w dodatku tak pysznie przygotowane i podane.

Jeżeli jesteście zainteresowani jeszcze innymi wariantami smakowymi wegańskich pasztetów to znajdziecie je pod tymi linkami:


Dodatkowo w dzisiejszym poście 2 grafiki tygodniowego menu na luty do pobrania za free z mojego Google Dysku. Planuj co tydzień swój jadłospis na 7 dni, by ułatwić sobie zakupy a także zyskać więcej czasu dla siebie.


SKŁADNIKI:

200 g suchej soczewicy
100 g kaszy jaglanej
2 ogórki kiszone
1 cebula
1 ząbek czosnku
2-3 łyżki oleju rzepakowego
3 łyżki sosu sojowego
2 liście laurowe
2 ziarna ziela angielskiego
1 łyżeczka suszonego koperku
½ łyżeczki suszonej natki pietruszki
½ łyżeczki majeranku
¼ łyżeczki lubczyku
¼ łyżeczki cząbru
¼ łyżeczki młotkowanego pieprzu z kolendrą firmy KAMIS, ewentualnie ¼ łyżeczki łyżeczki mielonej kolendry
sól, pieprz



PRZYGOTOWANIE:
  • Soczewicę ugotowałam według przepisu na opakowaniu. 
  • Kaszę jaglaną przepłukałam kilkakrotnie, zalałam 250 ml wody i gotowałam na małym ogniu pod przykryciem około 15 minut, aż kasza całkowicie wchłonęła wodę. 
  • Cebulę pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam 3 łyżki oleju rzepakowego, wrzuciłam cebulę, czosnek, ziele, liście laurowe, goździki. Dusiłam cebulę, aż się zeszkliła po czym usunęłam zioła. 
  • Ogórki pokroiłam w drobną kostkę. 
  • W głębokim naczyniu połączyłam uduszoną cebulę z czosnkiem, soczewicę, kaszę jaglaną, 2 łyżki oleju, sos sojowy, cząber, majeranek, koperek, pietruszkę, lubczyk. Wszystkie składniki zmiksowałam blenderem doprawiłam solą i pieprzem. Na koniec wmieszałam pokrojone w kostkę ogórki. 
  • Piekarnik rozgrzałam do 180°C. Masę pasztetową przełożyłam do keksówki (długości 22 cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 45 minut. Ostudzony pasztet schowałam do lodówki w keksówce. Można go podawać po kilku godzinach.
Inspiracja: Jadłonomia. Kuchnia roślinna.


2 grafiki do pobrania za free z tygodniowym menu do wypełniania, formatu A4 ,wysokiej jakości druku. Zaprojektowałam je w programie Adobe Indesign i Photoshop, rysunki pobrałam ze strony www.all-free-download.com Pliki w formacie pdf są do ściągnięcia z mojego Google Dysku. Wystarczy kliknąć pod odpowiednim wzorem i ze strony która się otworzy pobrać plik, zapisać na komputerze. Grafiki można pobierać dowolną ilość razy za free, przeznaczone są tylko do domowego użytku (nie do sprzedaży), linki możecie przekazywać dalej swoim znajomym.










Tak to wyglądało w styczniu:)) Przeczytaj post pierogi z soczewicą :))




5 komentarzy:

Lena pisze...

Wspaniały pasztet,muszę taki upiec:)

Angelika i Monika Candy Pandas pisze...

Ale fajnie wymyślone żeby do pasztetu dodać ogórki kiszone :D

Kraina Sosny pisze...

Jadłbym :D

Drink Eat Live pisze...

XD

Mada pisze...

a chłop się skapie że to bez mięsa? a zresztą, jak mu nie posmakuje to sama zjem z przyjemnością! tym bardziej że soczewicę i kaszę mam zawsze w kuchni i z tego co widzę to jest banalny (raany, łady byłby komentarz- zjadło mi "b" z "banalny" xD) ostatnio namiętnie piekę chleby i na kanapki dają same ndy typu sałata, pomidor- taki pasztet mi sie marzy:)